perjantai 20. huhtikuuta 2012

Kolmas kurkkaus meikkipussiin se toden sanoo!

Huhhei! Tää kevät on ilmeisesti jotain maailman kiireisintä aikaa. Kaikki kouluhommat tuntuu kasaantuvan muutaman viikon jaksolle ja toukokuu taas näyttää kalenterissa ihan super tyhjältä. Tiedossa olis mm. pianotentti, kirjallisia tehtäviä, deadline muutamasta käsityöstä jotka pitäisi olla ens viikolla valmiita (terkkuja vaan mun keppihevosen teolle, sillä ei oo vielä edes päätä..) lauantai-luento, muutamat työhaastikset = super stressi! Tuntuu etten ehdi edes koristella kynsiä niin usein kuin tahtoisin, saatika sitten päivitellä tänne juttuja.




 Jätetään tuo stressi-asia sikseen ja siirrytään meikkipussin kollaamiseen. Sieltäpä löytyy vielä kaikenlaista, kuten noita meikkisiveltimiä(jotka kaipais kipeesti uusimista parempiin) ja muita meikkausvälineitä, meikkivoidejuttuja ja puskipunaa.





 Mulla ei oo mitään yhtä tiettyä meikkivoidetta ja puuteria mitä olisin aina käyttänyt. Ennen näitä mulla oli pitkään käytössä tosi hyvä ja laadukas mineraalipuuteri, joka vastasi peittävyydeltään meikkivoidetta. Ostin sen kuitenkin silloin, kun mun iholla oli vielä rantavahti-kesän ja Rodoksen reissun syvä rusketus. Syksyn edetessä kohti talvea iholta lähti vähitellen rusketus ja lopulta olin taas aika vaaleanaamainen tyyppi, eikä se mineraalipuuteri sävyltään enää sopinut. Se onkin nyt kaapissa oottelemassa sitä seuraavan kesän rusketusta!:)






 Mineraalipuuteria ostaessa kosmetologi mainitsi siitä, että mulla on keltapohjainen iho ja sen jälkeen oon kuullut samaa myös The Body Shopin myyjältä. Nytpä ainakin tiiän.:) Se myös on selittänyt sen, miks osa perus kauppojan meikkivoiteista on tehnyt mun ihon aivan järkyttävän kalpean näköiseksi ja valkoiseksi. Nyt lähdinkin etsimään Prismasta nimenomaan keltapohjaisen ihon meikkivoidetta. Tää Lorealin True Match-sarja oli aikamoinen pelastus mun päivääni, sillä tässä on nimenomaan nimetty tuotteet siten, että keltapohjaisen, neutraalin ja punapohjaisen ihon omaavat löytävät itselleen sopivan sävyiset tuotteet. Mä olin ihan hukassa, että miten nuo kirjaimet ja numerot nyt menee ja mikä mun noista pitäisi valita. Tähän asiaan apu tuli yllättävän läheltä, nimittäin poikaystävä käyttää opiskeluissaan tusseja, jotka on nimetty samalla tavalla. :D

Eli; merkintä W tarkoittaa lämmintä sävyä, C tarkoittaa kylmää ja N neutraalia. Numerot taas tarkoittavat sävyn tummuusastetta. Itse käytän sävyä W1 Golden Ivory. Keltapohjainen iho on lämminsävyinen, joten sellaisen omistavat saavat kaapata ostoskärryihinsä W-kirjaimella (warm) alkavan meikkivoiteen tai puuterin. C-merkinnällä (cold) varustetun tuotteen mukaansa voi noutaa kylmäsävyisen punapohjaisen ihon omistava. N-merkinnällä varustettu puuteri taas sopii kultaisen keskitien porukalle, joiden ihosta löytyy vähän taittoa kumpaankin suuntaan.:)

Mun mielestä nämä true match-sarjan tuotteet on oikein hyviä, kerrankin joku markettimeikkivoide sulautuu munkin ihon sävyyn täydellisesti! Peittävyyttä löytyy ihan riittävästi, ehkä jopa hivenen liikaakiin. Meikkivoide ja puuteri sopii myös täydellisesti yhteen. Oon kyllä ollut tyytyväinen näihin :)




Tämmöisen mä sutaisen meikkivoiteen alle, sillä tämä make up base kirkastaa ihoa ja auttaa meikkivoiteen levittymisessä. Joskus halutessani keveämmän lopputuloksen sekoitan 50% meikkivoidetta ja 50% tätä, jolloin tulos on keveämpi ja heleämpi, sekä vähemmän peittävä.





Tässä vielä muutama poskipuna. Oikealla on edellisessä postauksessa hehkuttamani Make Up Storen voidemainen heleyttäjä, joka toimii poskilla oikein kivasti. Vasemmalla näkyy ikivanha Lorealin poskipuna, joka on muuten sattumalta samaa sarjaa noitten true match-tuotteiden kanssa. Sävyltään se on 115 - True Rose.


Tuntuu, että oon korjannut tästä tekstistä jo useamman kirjotusvirheen ja niitä on varmasti sielä vielä lisää. Sorry for that, oon vaan jo ihan poikkikuittinaattiväsy ja nyt täytyykin suunnata unten maille! Palaillaan =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti